8 feb. 2009

LEGO Batman

Storebror fick bl a ett LEGO batmanspel för PC i julas. Det spelar jag, Storebror och Lillasyster med för jämnan. Vi tröttnar aldrig. En kväll sâ fastnade jag och kom inte vidare och jag visste att storebror hade klarat just den nivân. Vad gör man? Väcker man sin 8- ârige son och frâgar hur han gjorde? Nej, det är ju klart att man inte gör. Fast jag hade bra lust iallafall. Idag satt jag och grunnade pâ hur jag skulle göra för att fâ över min gubbe pâ andra sidan stänglet. Den 4-âriga dottern stâr bredvid och talar exakt om för mig hur man ska göra!! Jösses, vad gjorde jag när jag var 4 âr? Spelade iallafall inte PC spel avsett för 7-âringar och uppât.

5 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

*s* jadu, nåt PC-spel fanns väl inte ens då? Jag hade inte ens hört talas om datorer förrän jag kom en bra bit upp i skolåldern.

Men visst är det fascinerande hur snabba de är på att snappa upp de små?

Larssons sa...

Och jag ALSKAR att spela Wii Indiana Jones. Lite trist nu nar vi klarat alla banor och hittat alla skattkistor...

Dosiss sa...

En häxa pâ vift; ja absolut, de har större simultanskapacitet än jag iaf;

Larsson; ja snyft; Indiana Jones har vi oxâ spelat klart och Star Wars med:(

Anonym sa...

Du tillhör fel generation, det äe bara att acceptera. Du är nu i medelåldern. (fniss)
Hur har det gått att vara chef då? Klarat det alldeles utmärkt tror jag!!
Kram / Syster

Dosiss sa...

Syster;

det gick bra att leka chef men jag har aldrig pratat sâ mycket i telefon!! Vi hade iallafall kul igâr trots alla katastrofer;)