18 jan. 2011

Morgontur

Jag jobbar pâ olika hâll i stan varje dag men jag har upptäckt att jag ser i stort sett samma människor varje morgon. Sâna som sticker ut lite. En av dessa personer är en dvärg som kommer susande mitt pâ filmarkeringen pâ en barncyckel. Och han ser jämt skitarg ut. Sedan har vi kvinnan som cyklar med sin hund, men ocksâ pâ en barncyckel, och det ser sâ jobbigt ut för hon har knäna uppe vid hakan. Mr Självmordsbenägen ( det var det jag trodde första gângen jag sâg honom) gâr alltid precis pâ kanten av trottoaren pâ en av Nancys starkt trafikerade gator.

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

ja, man springer på såna där original emellanåt... minns en snubbe i Fittja, söder om Stockholm, honom kan man se året om vandrandes omkring i inget mer än boxer-shorts, sandaler och väldigt långt och ovårdat skägg.