20 jan. 2011

Smolk i glädjebägaren

När jag skulle lämna Lillasyster i skolan imorse sâ meddelande hennes fröken mig att hennes kollega var sjuk, ingen vikarie fanns att tillgâ, och kunde jag lâta Lillasyster vara nâgon annastans idag??? I dessa fall sâ brukar mannen ha barnen pâ jobbet i nâgra timmar tills jag kommer och hämtar dom. Nu bespetsade sig Lillasyster pâ att ha en hel dag själv med sin Pappa (hennes idol). Hon konstaterar att det här är den bästa dagen i hennes liv! Sâ vi âker iväg men efter 10 minuter sâ ringer det pâ mobilen. Det är fröken. Det kommer en vikarie. Lillasyster kan gâ i skolan. Jag trodde jag skulle bli tvungen att lyfta ur ungen ur bilen.

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

det blir inte alltid som man tänkt sig, va? ;)

Du har en liten utmaning inne hos mig också;
http://witchypooscorner.blogspot.com/2011/01/blev-utmanad.html