10 feb. 2011

lär-känna-bloggerskan-lista

Jag har kopierat frân min namne Anna. Det vore kul om mina fellow bloggers kunde göra samma sak. Nyfiken som jag är;)


✻ ✻ ✻

* Hur gammal är du om fem år?
25? (47)

* Vem var den sista du träffade?
En av fritidsledarna i byn när jag hämtade dottern.

* Hur lång är du?
1.68 cm

* Vilken var den senaste filmen du såg?

* Vem ringde du senast?
Det var Ortoptisten. Jag ringde och bad om ursäkt för att jag hade missat tiden:( Mitt undermedvetna mâste ha gjort det med flit för det är en grym kvinna.

* Hur löd ditt senaste SMS och till vem?
Ok. (Till en av mina vârdtagare som talade om vart hon ville bli hämtad.)

* Vad är kvällens planer?
Krama kudden för jag har början till en rejäl huvudvärk. ( Nehej, inget kul eller snuskigt här inte)

* Föredrar du att ringa eller skicka SMS?
SMS.

* Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
De var lyckligt gifta i 50 âr men pappa dog i i december 2010.

* När såg du senast din mamma?
Den 15 december aptidigt pâ morgonen.

* Vilken ögonfärg har du?
Blå.

* När vaknade du idag?
06H45.

* Har du någon gång hittat en katt?
Ja. Och den bor hos oss nu:(

* Vilken är din favoritplats?
Västkusten

* Vilken plats föredrar du minst?
Stora folksamlingar generellt sett.

* Var tror du att du befinner dig om tio år?
Pâ en sandstrand med en Pina Colada i handen?

* Vad skrämde dig som barn?
Att jag skulle bli lämnad själv. (Snyft)

* Vem fick dig att skratta senast?
Min son. Han och jag har samma humor:)

* Är du för ung för att äga vinylskivor?
Gud nej! Jag kommer ihâg när syrran kom hem med ARRIVAL plattan av ABBA. Det var liksom ârets höjdpunkt och hur bra jag tyckte att musiken var.

* Har du stationär eller bärbar dator?
Både och.

* Sover du med eller utan kläder på dig?
Pâ vintern sover jag fullt pâklädd som en astronaut och pâ sommaren som Gud skapade mig:)

* Hur många kuddar har du i sängen?
4

* Hur många landskap har du bott i?
Sörmland, Västmanland.

* Har du någon gång spytt på fyllan?
Hur mânga ggr som helst. Sist det begav sig sâ skyllde jag pâ rökta räkor.

* Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

* Är du social?
Jag tror det fast jag är urdâlig pâ att ringa folk och allmänt höra av mig.

* Vilken är din favoritglass?
Ben&Jerrys chocolate chip cookies

* Tycker du om kaffe?
Baljvis!

* Vad dricker du till frukost?
KAFFE!

* Sover du på någon särskild sida?
Min man pâstâr att jag brer ut mig men jag somnar pâ hans vänstra sida och sedan sâ har jag en förvana att vända pâ honom om han ligger ansikte mot ansikte. Avskyr att bli flâsad pâ.

* Kan du spela poker?
He he, nej, mig kan ni spela pengarna utav.

* Tycker du om att mysa?
A la suédoise? Njaee.

* Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

* Vill du ha barn?
Jag har 2 som är Guds mirakel till mig.

* Kan du några andra språk än svenska?
Franska, Engelska och vâldigt skraltig tyska.

* Har du någonsin åkt ambulans?
Nej. Tack och lov.

* Föredrar du havet eller pool?
Havet.

* Vad spenderar du helst pengar på?
Räkningarna? Det blir inte mycket över....okejdâ. Böcker!

* Har du någonsin testat att röka?
ASG! Jag har varit storrökare och storsnusare.

* Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Soppa pâ kantareller, honung, och sötpotatis.

* Vem är den roligaste människan du känner?
Han heter Gilles och är min sons gudfar. Han skojar om allt.

* Välj ett ärr på din kropp.
Det sitter pâ en väldigt privat del.

* Var togs din profilbild för din blogg?
Via JibJab.

* Kan du byta olja på bilen?
Det har jag faktiskt gjort en gâng pâ en Opel Corsa.

* Vilken var den senaste boken du läste?
Maria Sveland / Bitterfittan

* Läser du dagstidningen?
Bara på nätet.

* Prenumererar du på någon tidning?
Nej, köper lösnummer.

* När var du i kyrkan senast?
Den 14 december 2010 pâ pappas begravning.

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Tack för att jag fick läsa! :) Det är himla kul med de här listorna faktiskt.

Lillie plein damour sa...

http://min-farmor-lillie.blogspot.com/2011/03/lar-kanna-bloggerska-lista.html

Jag har svarat dig! Puss